Pridať prázdne riadky

EXCEL – Väčšinou sa prázdnych riadkov v tabuľke chceme zbaviť, ale občas sa stáva, že ich potrebujeme aj pridať… S rovnakým problémom sa na mňa už obrátili viacerí.

Dobrý deň, Zuzka. Ak mám tabuľku, v ktorej idú riadky za sebou (nie sú žiadne voľné riadky), a chcela by som za každý riadok pridať jeden voľný. Viem to urobiť jednoduchšie ako blbovzdorné CTRL+, šípka dolu, CTRL+, šípka dolu? Andrea

Dá sa to jednoducho, aj komplikovane 🙂 Uvediem jeden z jednoduchších spôsobov:

  1. vložte prázdny stĺpec – je úplne jedno kde – v príklade som ho vložila hneď do stĺpca A a doplňte čísla 1, 2, … po posledný riadok,

    Poznámka: ako rýchlo vložiť číselnú postupnosť si môžete pozrieť vo videu – kliknite sem >>
  1. vložte rovnaké čísla do prázdnych riadkov pod tabuľkou – najrýchlejšie asi bude skopírovať čísla vložené v prvom kroku 😉
  2. kliknite na jednu hociktorú bunku s vloženými číslami,
  3. zoraďte čísla od najmenšieho po najväčší, napríklad pomocou ikony Zoradiť od najmenšieho po najväčší Z-A na karte Údaje,
  4. čísla sa zoradili, následkom čoho sa „vložili“ prázdne riadky do tabuľky,
  5. pomocný stĺpec s číslami môžete vymazať.

A je to hotovo 🙂


Ďakujem za prečítanie tohto článku. Verím, že vám návod pomôže.

Zuzana Pogranová
Som dlhoročnou lektorkou programu MS Excel a svojich klientov učím, ako Excel „premýšľa“, čo ponúka a ako nájdu a použijú ten správny postup pre svoje výpočty. Viac o mne >>