Ako napísať / natočiť referenciu
Ďakujem, že ste sa rozhodli napísať/natočiť referenciu na kurz, prípadne na inú formu našej spolupráce.
Ak Vám nenapadá, čo máte napísať, tak si predstavte, že sa Vás niekto z kamarátov / kolegov spýtal, čo vravíte na kurz.
Možno pomôže aj zopár záchytných bodov – tri pomocné otázky, na ktoré stačí odpovedať (berte ich ako inšpiráciu, nemusíte sa ich striktne držať):
- čo ste vyskúšali (aký kurz/službu) predtým, ako ste vstúpili do kurzu, a aké boli výsledky?
- aké prekážky ste mali v hlave, ktoré Vám bránili si kurz kúpiť, alebo Vás od kúpy odrádzali?
- aký konkrétny výsledok Vám kurz priniesol a čo sa Vám najviac páčilo?
Najviac ma poteší úprimná referencia. Nemusí byť len pozitívna. Ak máte niečo, čo sa Vám nepáčilo, tiež to môžete spomenúť. Pomôže to pri rozhodovaní ostatným, ktorí budú uvažovať nad vstupom do ďalšieho kola, keď kurz znovu otvorím.
Ak radšej rozprávate ako píšete, môžete natočiť aj krátke minútové video 🙂
Čo sa týka video-referencie, tak som si vedomá, že to je už trošku väčší oriešok. Tiež som si tým prešla, ale napokon to nie je až také hrozné, ako sa na začiatku zdá... 🙂 Mala by spĺňať tieto body:
- pôsobiť prirodzene – je potrebné, aby bol váš prejav prirodzený,
- nemusí to byť žiadne profesionálne video. Väčšina dnešných telefónov dokáže natočiť kvalitné video. Dôležité je, aby bol zrozumiteľný zvuk. Šum na obraze nevadí,
- dĺžka maximálne jednu minútu – minútu a pol. Videá dlhšie ako 1:30 žiaľ nemôžem akceptovať. Keďže času nie je veľa, tak z pomocných otázok stačí odpovedať na tretiu: „aký konkrétny výsledok Vám kurz priniesol a čo sa Vám najviac páčilo?“. Formát ideálne mp4, postačovať bude 720 p. 1280×720. Ak sa rozhodnete natáčať na mobil, tak pravdepodobne budú iné rozmery. Ak sa v tom nevyznáte, tak sa nad tým netrápte = aký rozmer Vaše zariadenie natočí, taký bude 🙂
Text referencie/video, prosím, pošlite e-mailom na moju adresu zuzana@zuzanapogranova.sk a priložte:
- Vašu fotografiu alebo logo spoločnosti,
- môžete uviesť aj svoju pracovnú pozíciu, názov spoločnosti alebo webovú stránku – bude to i také malé promo pro Vás ako ďalšie poďakovanie za Váš čas a energiu.
Ak máte nejaké otázky, napíšte mi. Ďakujem a prajem krásny deň
Zuzana